ОРГАНІЗАЦІЯ МІСЦЕВОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КАМПАНІЇ З ПРИВОДУ РОЗРОБЛЕННЯ В МІСТІ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ

Оскільки місто виявило зацікавленість у розробленні стратегічного плану економічного розвитку (СПЕР), робота із забезпечення інформаційної підтримки цього процесу має стати невід’ємною складовою та одним з пріоритетів команди, яка працює над цим проектом.

Метою такої інформаційної кампанії є забезпечити обізнаність та якомога краще розуміння членами громади суті роботи, що її започатковує орган місцевого самоврядування та ділові кола міста. Таке розуміння надасть необхідну суспільну підтримку ініціативам, що їх висуватиме Комітет стратегічного планування та має полегшити роботу на етапі впровадження СПЕР.

Досвід показує, що ідея стратегічного планування ще не досить знайома та зрозуміла пересічним мешканцям міст, особливо невеликих, тож, розпочинаючи роботу, досить часто можна зустріти скептичне ставлення до цієї ініціативи навіть з боку потенційно важливих членів комітету стратегічного планування (КСП), журналістів, не кажучи вже про пересічних громадян.

Процес створення СПЕР буде успішнішим, якщо, приступаючи до нього, орган місцевої влади потурбується про здійснення достатніх заходів для роз’яснення громаді, хто, що, для чого збирається робити.

Найчастіше з приводу початку процесу стратегічного планування міський голова через свого прес-секретаря або працівника відділу внутрішньої політики, який відповідає за зв’язки з громадськістю, збирає пресову конференцію, на якій оголошує, що в місті починає працювати проект (група консультантів), які допомагатимуть складати довгостроковий план економічного розвитку, внаслідок чого місто згодом розраховує отримати інвестиції та нові робочі місця.

Проте роблячи це, рідко турбуються, щоб журналісти сприйняли й добре зрозуміли суть того, що відбуватиметься в місті найближчих шість місяців. Справа прес-секретаря не лише інформувати журналістів, але й певною мірою навчати їх і переконувати. З практики відомо, що це не легке завдання, бо журналісти місцевої преси здебільшого націлені на висвітлення дуже конкретних місцевих подій або негараздів, як-от низька якість комунальних послуг, зростання цін, якісь негаразди на конкретних місцевих підприємствах і значно важче сприймають процеси, з якими вони не стикаються щодня і які тому здаються їм абстрактними, такими, що не матимуть безпосереднього впливу на життя городян.

Це буде легше зробити якщо:
прес-секретар має гарні професійні стосунки з усіма засобами масової інформації, що працюють у місті;
надає однаковий базовий пакет інформації всім ЗМІ, незалежно від їхньої позиції;
буде мати спеціально підготовлений матеріал, який коротко, доступно та яскраво пояснюватиме основні принципи стратегічного планування. Дуже корисно базовий матеріал про принципи стратегічного планування ілюструвати позитивними конкретними прикладами реальних змін, що сталися завдяки розробленим СПЕР в інших містах (закордонних, доки немає українських прикладів).

Прес-секретар має вести діалог з журналістами таким чином, щоб вони відчули, що СПЕР є справою великої суспільної ваги й висвітлювати її буде корисно для самого ЗМІ, бо ця інформація безперечно буде цікавити читача. Слід підтримувати такі починання журналістів, як запровадження спеціальних рубрик, інтерв’ю з членами КСП, підбірок відгуків читачів тощо.

Редактори найвпливовіших ЗМІ можуть стати членами КСП.

Проте, хоч журналісти є дуже важливою ланкою ланцюга передачі інформації, варто продумати додаткові заходи, які б допомогли поширити інформацію і зацікавити мешканців. Конкретна форма заходів залежить від місцевих умов.

Це можуть бути:
круглі столи з представниками громадських організацій та політичних партій;
спеціальні інформаційні заходи для молоді, включно з конкурсами серед учнівської та студентської молоді;
поширення інформації через представників КСП, оскільки кожен з них спілкується й має вплив на певне (іноді досить широке) коло мешканців;
випуск спеціальних роздаткових матеріалів тощо.

Громадські слухання як правило включають до розкладу діяльності зі стратегічного планування, але вони можуть бути успішними лише тоді, коли на момент їх проведення в місті вже досить широко відомо, що йде процес стратегічного планування економічного розвитку міста й що це таке. Тому добре спланувавши та виконавши роботу з інформування громади, працівники органу самоврядування допоможуть виконати проект в такий спосіб, який принесе найбільше користі їхньому місту

Немає коментарів:

Дописати коментар