7 правил щоб продати ідею від Стіва Джобса


Глава Apple Стів Джобс повернувся. Це було повернення найбільшого корпоративного казкаря у світі. За останні 30 років Стів Джобс звів випуск нових продуктів у ранг мистецтва. Його прийоми, відшліфовані за роки практики, можуть стати у пригоді директорам, бізнесменам, викладачам та всім, хто хоче захопити своїх слухачів. Сім способів продати ідею, якими користується Стів Джобс, розкриває автор книги про підприємця і консультант Кармін Галло (Carmine Gallo).


1. Створіть «вау» момент.
У кожній презентації Стіва Джобса є момент, який призводить всіх в захоплення – той момент, про який потім говорять усі. Ці «моменти» придумуються задовго до презентації. Так, в 2008 році Джобс витягнув з простого паперового конверта ноутбук MacBook Air, щоб показати всім, який же він тонкий. Блогери залишилися в захваті, а фотографія цього моменту стала символом всієї презентації.9 вересня 2009 таким моментом стала поява на сцені самого Стіва Джобса після довгої відсутності за станом здоров’я і його розповідь про донорство органів.
2. Слідуйте «правилом трьох».
«Правило трьох» – один з основних принципів написання текстів. Мозок людини може утримати тільки три чи чотири «фрагмента» інформації, і Джобс добре розуміє цей принцип. Типова презентація Джобса поділена на три частини. На презентації 9 вересня Джобс говорив про трьох сферах діяльності: iPhone, iTunes і iPod. Часом він навіть грає з цим принципом. На виставці Macworld 2007 він представив «три революційні продукту»: mp3-плеєр, телефон і Інтернет-комунікатор. Повторивши це кілька разів, він нарешті зробив заяву головне – всі вони будуть об’єднані в один продукт, iPhone. «Правило трьох» стало найбільш обговорюваною темою. Запитайте себе: які три речі мої слухачі повинні будуть дізнатися?  Не двадцять, три. У письмовому тексті (наприклад, статті) можна говорити про більше, але в публічних виступах і бесідах обійдіть трьома темами.
3. Потрібна підтанцьовка.
Джобс рідко виступає на презентаціях на самоті. Замість цього він оточує себе групою підтримки. На презентації у вересні група підтримки була велика: вона включала віце-президента по маркетингу Філа Шиллера і розробника ПЗ iTunes Джеффа Роббіна. На сцені також з’явилися ще мінімум четверо розробників ігор. Завершило шоу виступ співачки Нори Джонс. Звичайно, Нора Джонс не з’явиться на вашому наступному виступі, але якщо ви можете виступити разом з колегою (або клієнтом), то так і зробіть.
4. Введіть героїв і лиходіїв.
У будь-якій великій п’єсі є герой і є злодій. Стів Джобс майстерно створює «п’єси». Цим прийомом він скористався ще в 1984 році, коли Apple представили перший Macintosh. Джобс побудував презентацію на іміджі компанії IBM, «блакитного гіганта», одержимого «світовим пануванням». Apple, сказав Джобс, – єдина компанія, яка може стати на шляху IBM. Це підірвало аудиторію. У хороших презентаціях завжди присутня супротивник – спільний ворог, так що слухачі можуть об’єднатися навколо образу героя. Ваш бренд і ваш продукт і будуть цим героєм.
5. Думайте картинками.
Презентації Apple на диво прості і візуально. Наприклад, на слайдах Стіва Джобса дуже мало тексту. Хоча середній слайд презентації PowerPoint містить близько 40 слів, на перших 12 слайдах вересневої презентації слів було куди менше сорока.Коли Джобс говорив про популярність iPhone у всьому світі, на слайді було 23 прапора різних країн замість їхніх назв. Коли він сказав, що інтернет-магазин програм для iPhone справляє першу річницю, на екрані з’явився слайд з тортом, в якому стирчала одна свічка. Коли він говорив про зниження цін на iPod-и, на слайді нова ціна межувала з фотографіями плеєра. Психологи називають це «верховенством картинок». Це означає, що ідеї простіше запам’ятовуються, коли їх представляють за допомогою не тільки тексту, але і ілюстрацій до нього.
6.Придумуйте заголовки для Твіттер.
Apple допомагає ЗМІ розповідати про продукти компанії – вони пишуть заголовки за журналістів. Звичайно, репортери кажуть, що віддають перевагу придумувати заголовки самі, але чому тоді сотні з них описали MacBook Air як «найтонший ноутбук у світі»? Тому що так його назвав Стів Джобс, і, якщо чесно, краще опис придумати складно. Джобс завжди супроводжує представлення нового продукту короткою фразою, легко поміщається в ліміт у 140 знаків на Твіттер. Що таке iPod? «Тисяча пісень у твоїй кишені». Що таке Genius для iTunes?«Наче у вашій музичній бібліотеці оселився діджей». Якщо ви не можете описати свій продукт в одному реченні, варто ще над ним попрацювати.
7. Продавайте мрії, а не продукти.
Стів Джобс пристрасно хоче змінювати світ, і його пристрасть видно в кожній презентації.Будь-хто може освоїти його прийоми для створення креативних слайдів, але вони нічого не варті, якщо презентація відбувається без пристрасті та ентузіазму. Коли Джобс в 2001 році представив iPod, він сказав, що слухати музику означає змінюватися, і Apple по-своєму змінював світ.Там, де більшість з нас бачили mp3-плеєр, Джобс бачив можливість створити для своїх клієнтів кращий світ. Саме в цьому різниця між Джобсом і більшістю лідерів-невдах – Джобс дійсно хоче змінити світ і не боїться про це говорити.

Немає коментарів:

Дописати коментар